Wednesday 24 April 2013

SESUATU YANG HILANG



Indahnya alam ciptaan Ilahi,
kicauan burung,desiran angin dan kokokan ayam menemani dikala sepi,
walau tidak memahami,
namun aku tenang bersama bunyian alami,

kala ini,
hujan pula menemani,
merintik turun bagai malu jatuh ke bumi,
namun taat dan patuh pada perintah Ilahi,

aku duduk sendiri,
mencari ketenangan dan diri,
yang hilang seketika,
yang aku sendiri x tahu entah mengapa,

fikiranku rasa sesak,
kerja memuncak muncak,
kusut dan mendesak,
jiwa berkelocak,

Ku melangkah mencari arah,
melerai payah, 
memohon bantuan dari ALLAH,
moga ku bisa keluar,
dari masalah,

Masalah untuk diselesaikan,
bukan ditinggalkan, 
cumanya aku perlukan masa dan teman,
untuk merancang semula jalan penyelesaian,

ku hilang seketika,
mencari rentak,
menjejak gerak,

moga,
kutemui kembali apa yang ku cari,
moga,
ku dikuatkan kembali dengan kekuatan yg telah pergi,




4 comments:

  1. Semalam aku kelukaan,
    Kecewa kehampaan,
    Mencalar ketabahan,
    Impian seringku harapkan menjadi kenyataan
    Namun tak kesampaian,

    Allah…
    Inginku hentikan langkah ini
    Bagaikan tak mampu untuk ku bertahan
    Semangat tenggelam lemah daya,
    Haruskah aku mengelamun jiwa
    Ku berbisik inilah dugaan

    Dan langkahku kini terbuka
    Pada hikmah dugaan uji keimanan
    Dan dilontarkannya ujian diluar kekuatan setiap diri insan

    Allah…
    Pimpini diriku,
    Untuk bangkit semula meneruskan langkah perjuangan ini
    Cekalkan hati dan semangatku
    Kurniakan ketabahan........
    Agar mimpi jadi nyata..
    padaMu ku meminta

    Dan ku mohon agung kudratMu
    Wahai Tuhan Yang Satu
    Segalanya dariMu

    ReplyDelete
  2. fuh! puisi berbalas puisi. fuh fuh. yan, slamat brkarya ;)
    moga membantu anti utk booster iman

    ReplyDelete
  3. menarik dan indah....menjadi sumber kekuatan

    ReplyDelete